Podpora

Jak se poprvé přihlásit do Zákaznického portálu nebo si změnit heslo?

Pro obrázkový návod klikněte ZDE.

  1. V pravém horním rohu našich stránek klikněte na „Zákaznický portál Přihlásit se“
  2. Ve formuláři Přihlášení pod tlačítkem „Přihlásit“ klikněte na „Neznáte heslo?“
  3. V druhé polovině formuláře Obnovení hesla vyplňte Váš email a klikněte na „Vyžádat kód“
  4. Přihlaste se do Vašeho emailu a vyčkejte než dorazí email pro obnovu hesla
  5. V emailu klikněte na odkaz pro obnovu hesla (případně odkaz zkopírujte do prohlížeče)
  6. Ve formuláři Změna hesla do obou řádků vyplňte nové heslo a klikněte na „Obnovit heslo“
  7. Objeví se Vám stránka Přihlášení s informačním oknem u jakého účtu bylo heslo změněno. Do řádku „Přihlašovací jméno“ vyplňte číslo účtu z informačního okna (jedná se o číslo smlouvy nebo variabilní symbol pro platbu za internet) a do řádku „Heslo“ napište heslo, které jste si právě zvolili
  8. Kliknutím na „Přihlásit“ se přihlásíte do Zákaznického portálu

Co je v Zákaznickém portálu?

  1. Přehled Vašich služeb (Ceny, datum aktivace, Rychlosti, počet přenesených dat)
  2. Přehled smluvních dokumentů
  3. Přehled plateb za služby
  4. Přehled Vašich kontaktních údajů

Jak můžu vyřešit nejběžnější problémy s internetem?

  1. Vypněte a zapněte telefon/notebook/počítač a na zařízení si zkontrolujte zapnutou WiFi
  2. Zkontrolujte zapojení kabelů. Některý z nich může být uvolněný. Nic nepřepojujte!
  3. Přívodní kabel by měl být zapojen do portu WAN (dle návodu „Jak správně zapojit router?“)
  4. WiFi router (případně i adaptér antény nebo optického převodníku) vytáhněte na 2 min ze zásuvky, pak vše znovu připojte a 10min počkejte. Nikdy nemačkejte tlačítko RESET! Vymažete veškerá nastavení a router bude nutné znovu nastavit v servisu.
  5. Za 10min se pokuste přihlásit na internet
  6. Pokud se po provedení všech kroku nepovedlo přihlásit na internet s žádným zařízením zavolejte nám na tel. 493 31 40 31

Jak správně zapojit WiFi router?

Aby Vám fungoval internet, je nutné mít přívodní kabel zapojen do portu WAN/Internet. Nejčastěji je tento port modrý. Pokud zapojíte přívodní kabel do některého z portů LAN, tak Vám internet nebude fungovat. Přívodní kabel vede z napáječe antény nebo optického převodníku. Obecně: kabel ve zdířce DATA + POWER nebo POE vede k anténě a kabel v DATA nebo LAN je přívod k WiFi routeru. Zákazníci připojeni optickým kabelem mají přívodní kabel zapojen v bílém optickém převodníku. Nejběžnější napáječe antén a optický převodník jsou na následujícím obrázku:

Co můžu udělat pro lepší příjem WiFi?

  1. Nepřenosná zařízení připojte kabelem. Sníží se tím provoz na WiFi, která pak bude spolehlivější. (TV, Tiskárny, stolní PC)
  2. WiFi Router umístěte co nejblíže místu, kde WiFi využíváte. Ideální je přímá viditelnost.
  3. Umístěte router tak, aby mezi routerem a Vaším zařízením bylo co nejméně překážek (zdi, nábytek, sklo). Každá překážka snižuje sílu signálu. Se slabším signálem je zařízení náchylnější na rušení. Z tohoto důvodu je lepší router umístit na vyvýšené místo než na zem. Ideálním místem pro umístění routeru je střed bytu.
  4. Router by neměl být u další elektroniky, mohlo by docházet k vzájemnému rušení.
  5. Doporučené polohy antének pro routery s různým počtem antén:
  6. Pokud potřebujete pokrýt větší prostor nebo více pater, nejlepším řešením je od stávajícího routeru natáhnout kabel do vzdáleného místa (jiného patra) a zapojit tam další  WiFi router. Nekupujte WiFi extendery (opakovače, repeatery). Ve většině případů nebude fungovat tak, jak si představujete.
  7. Jestli se Vám zdá, že nemáte tak silný signál jako dříve, zkuste napájení routeru na 2 min vytáhnout ze zásuvky. Je možné, že Vaši WiFi síť ruší jiný router v okolí. Po opětovném zapojení si router automaticky zvolí jiný (nezarušený) radiový kanál.
  8.  Pokud Vám nepomohly rady výše, zauvažujte o koupi lepšího routeru s podporou pásma 5 GHz, které není tolik obsazené. Pásmo 5 GHz musí podporovat jak WiFi router, tak i Vaše zařízení.
    • Zařízení s podporou pouze 2,4 GHz se označují jako 802.11 b/g/n.
    • Zařízení s podporou 2,4 i 5 GHz se označují jako 802.11 a/b/g/n nebo 802.11 a/b/g/n/ac.

Proč může jít internet přes WiFi pomalu?

WiFi pracuje ve veřejných radiových pásmech 2,4 GHz a 5 GHz. Většina zařízení však umí používat jen pásmo 2,4 GHz. S pásmem 5 GHz dokáží pracovat jen dražší WiFi routery a koncová zařízení. Jelikož je pásmo 2,4 GHz veřejné, nepoužívá ho jen WiFi, ale v podstatě všechna bezdrátová zařízení jako jsou myši, klávesnice, chůvičky, různá bluetooth zařízení, ale třeba i mikrovlnné trouby. Všechna tato zařízení pak mohou rušit vaší WiFi síť. Největší rušení však přichází od okolních WiFi routerů. V pásmu 2,4 GHz mohou bez vzájemného rušení fungovat jen tři WiFi routery. Každý další WiFi router bude více nebo méně rušit ty další. To se dle síly rušení projevuje ve snížení rychlosti nebo až k odpojení zařízení od WiFi. Toto rušení se projevuje nejvíce v panelových domech a dalších hustě zabydlených objektech.
Řešením může být nákup routeru s podporou pásma 5 GHz. Signál o frekvenci 5 GHz totiž hůře prochází zdmi. To na jednu stranu snižuje dosah WiFi, ale na druhou k Vám hůře prochází signál od sousedních routerů. Navíc v pásmu 5 GHz vedle sebe může pracovat více routerů bez vzájemného rušení. Díky těmto vlastnostem je 5 GHz WiFi rychlejší a spolehlivější než WiFi v pásmu 2,4 GHz.

Nejčastější důvody nedostupnosti služby

Pokud Vám nefunguje internet a zobrazuje se Vám jen stránka s přihlášením do zákaznického portálu ALPHA StylSoft, máte zablokovanou službu. Stává se tak z několika důvodů:

  1. Prohozené kabely v routeru – Zkontrolujte si kabely dle návodu „Jak správně zapojit router?“.
  2. Výměna koncového zařízení – V případě výměny WiFi routeru je nutné zaregistrovat nový router u poskytovatele. Volejte na tel. číslo: 493 31 40 31.
  3. Pozastavení služby z důvodu dlužné částky – Nedoplacenou částku si můžete zkontrolovat po přihlášení do zákaznického portálu nebo na tel. čísle 493 31 40 31
    Upomínky na nedoplatky Vám zasíláme e-mailem a SMS. Pokud chcete předejít problémům s nedostupností služby, tak si pravidelně aktualizujte Vaše kontaktní údaje v zákaznickém portálu nebo na telefonu 493 31 40 31.

Jaké problémy řešíte bezplatně?

Koncový bod služby je místo, na kterém je zákazníkovi předávána služba dle zvoleného tarifu. Spojují se zde sítě poskytovatele a zákazníka. Problémy před tímto bodem řeší bezplatně poskytovatel, problémy za tímto bodem vyžadují placený servis. Koncovým bodem je buď ethernetová zásuvka nebo ethernetový kabel.
Schéma koncového bodu služby pro zákazníky s anténou:

Schéma koncového bodu služby pro zákazníky připojené optickým kabelem:

Problémy, které řeší bezplatně poskytovatel:

  • Problémy na přenosové síti ALPHA StylSoft
  • Problémy s anténou a jejím napájením
  • Problémy s optickým převodníkem

Problémy, které vyžadují placený servis:

  • Problémy s rychlostí a sílou signálu na WiFi
  • Problémy s WiFi routerem
  • Problémy s počítačem, telefonem nebo tabletem
  • Problémy s tiskárnou

Postup spárování dálkového ovladače k IPTV Set-top boxu Arris VIP4302.

  1. Zkontrolujte zda nejsou v ovladači vybité baterie. Při stisknutí tlačítek by mělo červeně problikávat zapínací tlačítko.
  2. Pokud jsou baterie v pořádku tak na ovladači stiskněte současně zapínací tlačítko a tlačítko zpět a držte je stisknutá 5 vteřin.
  3. STB by měl do 30 vteřin od puštění tlačítek začít reagovat na ovládání z ovladače.
  4. Pokud ovládání dále nefunguje postupujte dále: Vypojte Set-top box (STB) z elektřiny.
  5. Držte stisknuté tlačítko na STB a při tom zapojte STB zpět do elektřiny.
  6. Tlačítko držte stisknuté dokud STB nepřestane blikat žlutě a rozsvítí se červeně.
  7. Pusťte tlačítko na STB, nechte STB nastartovat a po startu vyzkoušejte ovládání ovladačem.



Užitečné rady

  1. Rychlost internetu si můžete změřit na stránce www.speedtest.net. Při měření nesmí nikdo další v domácnosti internet používat. Jinak bude naměřená hodnota nepřesná.
  2. Rychlost internetu se dá spolehlivě měřit jen na počítači, který je k routeru připojen kabelem. Při měření přes WiFi je rychlost ovlivněna sílou signálu a rušením ostatními WiFi routery v okolí, proto jí nelze považovat za směrodatnou.
  3. Pokud je Váš tarif rychlejší než 100 Mbit potřebujete „Gigabitový router“ (tj. 1 000 Megabit), abyste mohli využít plnou rychlost internetu, kterou si platíte.
  4. Reálnou rychlost stahování v MegaBytech/s vypočítáte vydělením rychlosti Vašeho tarifu v Megabitech osmi (8). Příklad: Tarif Fiber Alpha 100 Megabit/8 = 12,5 MegaBytu/s
  5. Heslo k WiFi u nás nastavených routerů je na štítku zespod routeru.
  6. Pokud si chcete koupit kabel počítačové sítě, tak se označuje jako UTP nebo ethernetový kabel.

Nepřichází nebo neodchází Vám pošta?

Pokud používáte poštovního klienta, pak zkontrolujte nastavení serverů příchozí a odchozí pošty, případně ověřte, jestli Vám pošta přichází nebo odchází přes webové prostředí Vašeho poskytovatele. Dále zkontrolujte nastavení Vašeho antiviru. Zkuste antivir na chvíli vypnout, pokud pošta přijde/odejde, je problém ve Vašem antivirovém programu.
Pokud klienta nepoužíváte, nejspíše je problém u poskytovatele vašeho emailového účtu (poznáte ho podle adresy za zavináčem např.: @seznam.cz kontaktujte seznam.cz).

Co je to poštovní klient a jaký je rozdíl mezi webovým přístupem?

Poštovní klient je aplikace nainstalovaná ve vašem počítači, přes kterou se dostáváte k mailům, např. Outlook Express, Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, … Webový přístup k poštovní schránce je pomocí internetového prohlížeče, tedy aplikace, kterou používáte k prohlížení internetových stránek.

Jak mám mít nastaven SMTP server pro odesílání pošty na poštovním klientovi?

Pokud požíváte poštovní účet třetích stran (např. seznam.cz, centrum.cz, gmail.com, …) musíte použít nastavení poskytovatele mailové schránky pro zabezpečený, šifrovaný přenos. Pokud využíváte naši mailovou schránku (jaromeronline.cz), nebo Váš poskytovatel nepodporuje zabezpečený přenos, musíte mít v naší síti nastavený SMTP server na mail2.mdscz.com.

Jak se připojit do Vašeho routeru, který je nový nebo má smazané nastavení?

Postupně zkoušejte následující odkazy dokud se Vám neotevře stránka nastavení routeru. http://192.168.1.1, http://192.168.0.1, http://192.168.2.1
Nejčastější přihlášení do routeru je jméno (login): admin a heslo (password): admin nebo nechte kolonku prázdnou bez hesla. Některé routery používají jen heslo a kolonka jméno (login) chybí.

Roaming – užitečné rady

Co mám udělat pro to, abych se vyvaroval nechtěnému roamingu?

  1. Pokud bydlíte v oblasti hranic, zkontrolujte si, přes jakou síť voláte. V EU můžete volat za stejné ceny jako doma.
  2. Pokud se nacházíte v oblasti hranic států EU a státu mimo EU, můžete si ve Vašem zařízení manuálně nastavit operátora daného členského státu EU.
  3. Pokud nechcete v zahraničí využívat data, lze si je vypnout ve vašem telefonu.

Jak je to v zahraničí s Audiotexovými službami a Barevnými linkami?

  • Volání na jiná než účastnická čísla je speciálně zpoplatněno. Cenu volání za tyto služby určuje roamingový partner sám a poskytovatel služeb pouze přeúčtovává zákazníkovi cenu, kterou mu roamingový partner sdělí a naúčtuje.

Jaká je v zahraničí kvalita služeb a pokrytí?

  • Služby poskytované v zahraničí odpovídají technickým možnostem místního operátora, jehož služby v danou chvíli využíváte. Pro kvalitu služby platí stejné podmínky jako v ČR.

Jaké mám možnosti reklamace roamingových služeb?

  • Reklamace probíhá standardním způsobem, jako u ostatních služeb.